joi, 11 februarie 2016

Despre bani, partea I

sursa foto: pinterest

Azi am sa scriu despre bugetul si modalitatile de economisire care le folosim noi. De-a lungul anilor am trait diverse perioade cu venituri mai mici sau mai mari, dar tot timpul ne-am descurcat cu ajutorul lui Dumnezeu, pana la urma. De cand suntem o familie, tot timpul am stat in chirie. La inceput ne-am straduit (si ne-a iesit) sa nu avem datorii. Sa platim la timp chiria si toate facturile. Chiar daca asta insemna sa ramanem cu foarte putini bani pentru mancare (ca de altceva nici nu putea fi vorba).    Apoi am inceput sa incerc sa reduc drastic facturile, pe unde puteam. Economisit curent, apa, renegociat/renuntat la facturi cu diverse servicii (abonamente telefon, cablu). Surpriza mea a fost ca desi aceste facturi au devenit mai mici sau au disparut, in nivelul nostru de trai nu s-a reflectat. Era frustrant sa spal vasele ca pe vremea bunicii fara a simtii vreun beneficiu.

 Apoi am inceput sa caut informatii despre cum fac altii, sa invat de la cei care deja au reusit, iar in paralel ma rugam sa-mi dea Dumnezeu intelepciune sa pot gestiona bine finantele familiei. Raspunsul a venit cu timpul, atat in marirea veniturilor cat mai ales in gestionarea mai buna a lor.
 Vreau sa va spun ca azi sunt recunoscatoare pentru perioadele grele prin care am trecut. Ne-au facut foarte bine, am invatat atunci sa avem incredere in Providenta, am vazut minunile ce le-a facut Dumnezeu in viata noastra de zi cu zi - minuni care atunci cand avem de toate, nu le mai observam. Desi nu ne permiteam mai nimic, nu ne-a lipsit nimic.
Tot perioada aceea sta la baza increderii ca ne putem descurca si cu mai putin decat castigam, si putem chiar sa economisim ceva daca avem o destinatie clara si un calcul corect a banilor. Dar despre asta in partea urmatoare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu